Pages

Thursday 14 January 2016

BONUS PLASTER CEILING 2016

PLASTER CEILING 2016.....

Bilangan tahun bertambah lagi..... tahun lepas 2015 aku sempat tulis satu entry sahaja... hahaha... ketawakan diri aku sendiri... aku sedikit menyesal sebab tak kongsi ilmu dengan pembaca semua. Bila aku tengok counting orang yang melayari blog aku hingga mencecah 11,500 kali, aku terpegun dengan number tersebut. Sungguh tak aku sangka yang ramai berminat dengan blog aku  ni. Walaupun aku tengok takda follower pun hihihih...

Okay rakan-rakan semua, oleh kerana sambutan yang menggalakkan dari kalian semua kali ni aku nak bagi bonus untuk kalian semua. Bonus kali ini adalah berupa gambar-gambar plaster ceiling yang berjaya aku siapkan bagi tahun 2015. Aku tak dapat lah nak masukkan semuanya, tapi aku bagi yang cun melecun punya ja untuk jadikan idea bernas kepada yang bakal membuat palster ceiling kat rumah rumah mereka. Bagi yang dah buat tu jangan melopong pula sbb plaster ceiling rumah anda tak sehebat design baru ni. Anyway selamat menjamu mata......

1. Ini adalah pilihan design untuk ruang tamu.

Anda boleh memilih design lampu simpan di tepi dan tanpa pulau di bahagian tengahnya. Design ini sesuai untuk mereka yang tak suka banyak betuk pada ceiling atau untuk rumah yang ketinggian ceilingnya 10 kaki kebawah. Jadi kipas dapat berada pada ketinggian yang maksima, manakala bagi lampu simpan pula boleh di pilih warna putih dan di campur dengan lampu down light di bahagian tepi berwarna kuning.



Design di bawah ini pula yang paling menarik sekalai bagi saya kerana penggunaan L box yang agak banyak. Memang agak mahal untuk satu design ini tapi hasilnya memang memuaskan. Ruang yang luas di perlukan dalam aggaran 15' x 15' atau setara dengannya. lampu downlight yang berbentuk petak menaikkan lagi keanggunan rumah ini dan menjadikan ia seperti hotel mewah. Lampu Downlight tersebut pula di buat dengan 2 suiz yang mana 1 suiz menyalakan 4 lampu berselang dengan warna yang berbeza iaitu kuning dan putih. Saya bagi gred 5 bintang untuk design ini bagi tahun 2015.



Design seterusnya adalah design yang biasa dibuat bagi tahun 2014 tapi untuk pengetahuan kalaian, ianya menjadi satu fenomena bagi kebanyakkan tuan rumah. Saya mendapat banyak tempahan untuk design ini kerana ia menggabungkan plaster ceiling putih dan sedikit design kayu atau CT wood. Ianya menampakkan design moden dan mewah... katanya la...


2. Pilihan design untuk ruang makan.

Bagi ruang makan pula untuk tahun 2014 kebiasaan tuan rumah memilih design yang pertama diatas namun bagi tahun 2015 tuan rumah yang saya jumpa agak kreatif. Mereka suka memeningkan kepala saya dengan design ceiling yang agak menarik dan cantik. Kat bawah ni saya letakkan 3 gambar untuk tatapan mata kalian, semoga ia memberi inspirasi.




3. Pilihan Warna lampu simpan

Tidak di nafikan bahawa pilihan warna lampu downlight dan lampu T5 adalah salah satu faktor yang mencantikkan lagi ruang rumah anda. Saya berikan 2 contoh di sini untuk kalian menilaikannya. Untuk mengetahui atau medengar pendapat dari saya, so buatlah plaster ceiling dengan saya. 



Okay semoga permulaan tahun 2016 ini anda mendapat idea yang bernas dari bonus yang saya berikan ini. Bagi rumah di kawasan sungai petani, kulim, kepala batas dan bertam boleh lah menghubungi saya di no telepon 017 4823283 zalie. Nak whatapp pun lagi best...





1 comment: